2. tammikuuta 2018

ROKKA KISSA

Oon kissa harmaa,
omistan raitaa.
Kai hieman kesken jäin,
loppui kesken väri valkoinen,
siltä joka minut loi.
Sain nimeni mukaan
Tuntemattoman sotilaan,
Rokaksi minut ristittiin.
Olen kissa
pieni kokoinen,
mutta häntäni on
pitkän oloinen.
Olen iloinen
ja ystävä kaikkien.
Mut emäntä on ykkönen.
Olen utelias,
ja löytää voit minut
mistä vain.
Laatikosta keittiön,
kätköistä vaatekaappien,
tai alta sängyn peiton.
Mahdun mihin vain.
Olen kiltti, vallaton.
Kera Taavin,
ystävän parhaan,
riehun ja juoksen
ja pistän talon sekaisin.
Olen soma ja söpö,
ei kukaan uskoa voi,
että olisin mahdoton,
kun istua nakotan,
pää kallellani katselen
silmin viattomin.
Ei, se en ollut minä,
joka peilin rikkoi
ja tuolin kaatoi.
Ei minulta koskaan petä
pokka.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti